Przejdź do sekcji głównej
Przejdź do głównego menu
Przejdź do stopki
UNIWERSYTET KOMISJI EDUKACJI NARODOWEJ
W KRAKOWIE
Szukaj
Open Menu
O czasopiśmie
ZASADY ETYCZNE
Redakcja i Wydawca
Aktualny numer
Archiwum
Numery tematyczne
Kontakt
Zarejestruj
Zespół redakcyjny
Aktualny numer
Archiwum
Redakcja i Wydawca
Numery tematyczne
Zaloguj
Strona domowa
/
Archiwum
/
Tom 9 Nr 2 (2019): Pedagogical theories and philosophy
Tom 9 Nr 2 (2019): Pedagogical theories and philosophy
red. Wojciech Hanuszkiewicz & Anna Szklarska
DOI:
https://doi.org/10.24917/20841043.9.2
Opublikowane:
2019-12-30
Od Redakcji
Spis treści
Wojciech Hanuszkiewicz, Anna Szklarska
177-180
Pełny tekst
Introduction to the issue: Pedagogical theories and philosophy
Wojciech Hanuszkiewicz, Anna Szklarska
181-182
Pełny tekst
Artykuły i rozprawy
Philosophy as transformative practice: a proposal for a new concept of philosophy that better suits philosophy education
Phillipp Thomas
185-199
Pełny tekst
Abstract
Concepts of pedagogy as an applied philosophy: Paul Natorp, John Dewey and Sergius Hessen
Wojciech Hanuszkiewicz
201-223
Pełny tekst
Abstract
Altering identities. Possibilities of understanding identity in phenomenological pedagogy
Patricia Breil
225-235
Pełny tekst
Abstract
Materiality of body, materiality of world — remarks on emancipatory education: Illich, Freire and contemporary political philosophy
Urszula Zbrzeźniak
237-251
Pełny tekst
Abstract
Modern moral reinterpretation of Jesus and its value to the philosophy of religion
Antoni Torzewski
253-269
Pełny tekst
Abstract
About the usefulness and harmfulness of forgetting the German guilt
Paweł Wójs
271-287
Pełny tekst
Abstract
The idea of incarnation revisited by Jung, Gadamer and Henry
Paweł Sznajder
289-302
Pełny tekst
Abstract
Mistyka i życie Relacja religijna w fenomenologii Michela Henry’ego
Andrzej Gielarowski
303-316
Pełny tekst
Abstract
Probabilistic kingdom: problem of objectivity in contemporary science
Paweł Pruski
317-327
Pełny tekst
Abstract
Nauczanie filozofii, wykłady
Die Bedeutung der Bildung: Im Gespräch mit Martin Heidegger und Hannah Arendt. Ein Vortrag gehalten am 18.06.2018 an der Universität Augsburg
Paulina Sosnowska
331-345
Pełny tekst
Noty recenzyjne
Małgorzata Przanowska, Listening and acuological education
Urszula Zbrzeźniak
349-350
Pełny tekst
Piotr Bartula, Dzieła zebrane
Paweł Kłoczowski
351-352
Pełny tekst
Autorzy tomu
Autorzy tomu
Wojciech Hanuszkiewicz, Anna Szklarska
353-356
Pełny tekst
Język / Language
English
Język Polski
Zgłoś artykuł
Zgłoś artykuł
Informacje
dla czytelników
dla autorów
dla bibliotekarzy
Słowa kluczowe